We are one of the leading providers of management consulting services and management support in the Swiss tourism industry.
The focus of our tourism consultancy services is on:
- Assessing and putting the case for investment projects in respect of investors and partners (e.g. government agencies, NGOs) for mountain railway companies, hotels and other forms of tourism infrastructure.
- Advising the public sector (municipalities, cantons, federal government) on issues relating to tourism development.
- Strategies, business planning, orientation marketing and market analysis for tourism organisations, hotels and mountain railway companies.
- Corporate restructuring and reorganisation in collaboration with equity and outside investors.
- The development, reconstruction and optimisation of marketing structures, in particular of destination marketing companies.
- The search for investors for the purchase of hotels and other tourism-related undertakings/real estate.
- Reports in connection with the change of use and cross-financing of hotels within the framework of the Swiss Secondary Homes Law.
- The calculation of the costs of second homes in tourist destinations.
Contact person
René Goetz
Partner and chairman of the Board of Directors
Bachelor’s degree in business administration
Post-graduate diploma in business administration
Peder Plaz
Partner and Member of the Board of Directors
Master in Public Administration (Harvard Kennedy School, Cambridge/USA)
Bachelor in Business Administration (University of Applied Sciences, Chur/Switzerland)
Christian Schlatter
Project Leader
Master of Science ETH in civil engineering
Master of Arts UniFR in Business Administration
Valeria D’Amico
Consultant
B.Sc. FHZ in Business Administration with specialisation in Tourism and Mobility
Jessica Posch
Consultant
Magistra der Sozial- und Wirtschaftswissenschaften (Universität Innsbruck)
Diplom der Tourismusschulen am Wilden Kaiser (St. Johann in Tirol)
Manuel Simonet
Consultant
M.Sc. in Business Administration mit Vertiefung in Marketing (ZHAW)
B.Sc. in Sportmanagement (FHGR)
Downloads
Current News
Lauwarme Betten
2012 wurde mit der Annahme der Zweitwohnungsinitiative der Bau von Zweitwohnungen in den Bergkantonen weitgehend untersagt. Dennoch wird weiterhin gebaut. Warum?
Tourismusstrategie Gemeinde Saint-Cergue
Die Hanser Consulting AG wurde beauftragt, die Gemeinde Saint-Cergue bei der Erarbeitung ihrer Tourismusstrategie zu unterstützen. Gemeinsam mit der Gemeinde konnte Hanser Consulting vier strategische Handlungsfelder identifizieren.
Gesundheitstourismus Graubünden
Der Entwicklungsschwerpunkt "Gesundheitstourismus" der Regierungsprogramme 2017-2024 wurde im Jahr 2024 abgeschlossen. Der Projektabschlussbericht, bearbeitet durch Peder Plaz und Pierin Gantenbein von Hanser Consulting AG, zieht Bilanz und bietet eine fundierte Grundlage für mögliche Folgeinitiativen.
Wintertourismus und Klimawandel
Eine Allianz aus Schweiz Tourismus, Seilbahnen Schweiz und dem Verein Schweizer Tourismusmanager:innen beschäftigt sich mit Strategien zur Erhaltung der Wintersaison und der Weiterentwicklung ihrer Angebote.
Peder Plaz von Hanser Consulting AG übernimmt die Projektleitung.
Ferienland Schweiz
Unter dem Titel "Premium Destination Zürich" luden die Zürcher Hotellerie und Zürich Tourismus ihre Mitglieder, Partnerinnen und Partner zur Auseinandersetzung mit dem Thema Premium Destination ein. Peder Plaz, Partner von Hanser Consulting AG, zeigte wesentliche Aspekte und Erfolgsfaktoren auf.