Public sector: finance and organisation

To overcome financial and organisational challenges, we support public institutions in achieving their primary objectives while taking into account the often numerous political and legal constraints and the interests of the relevant stakeholders.

Our focus:

  • Supporting public administrations (departments and offices) with business management approaches to increase efficiency and effectiveness.
  • Developing organisational structures for services, which, for practical reasons, need to be provided jointly by multiple government units.
  • Assessing make-or-buy options for the procurement of services by the state. These situations often involve considering the design of service agreements with third parties and the spin-off of operating units as separate entities.
  • Developing and assessing public-private partnership solutions.
  • Supporting municipalities and cantons in evaluating and formulating measures to safeguard the budget where financial resources are limited.

Contact person

René Goetz

Partner and chairman of the Board of Directors

Bachelor’s degree in business administration
Post-graduate diploma in business administration

Lorenz Bösch

Partner and Member of the Board of Directors

Agricultural engineer
CAS as Data Protection Officer (ZHAW)
Former member of the Cantonal Council of Schwyz

Peder Plaz

Partner and Member of the Board of Directors

Master in Public Administration (Harvard Kennedy School)
Business economist (HWV)

Michael Isenring

Partner

M.Sc. in Geography specialising in Human and Economic Geography (UZH)
CAS in Corporate Finance (UZH)

Jürg Kuster

Project Leader

PhD in Economic Geography (UZH)
Qualification as a secondary school teacher (UZH)

Christian Schlatter

Project Leader

M.Sc. in Civil Engineering (ETH)
M.A. in Business Administration (UniFR)

Show all contacts

Current News

Erfolgreiche Privatisierung einer Verwaltungseinheit

Am 8. November 2024 wurde die Steinbruch Starkenbach AG in Nesslau gegründet. Die Gründung ist der Endpunkt eines komplexen Ausgliederungsprozesses. 

More details

Digitalisierung von Verwaltungsprozessen

Das Thema Digitalisierug ist allgegenwärtig. Kurzfristig werden die Möglichkeiten und Entwicklungen tendenziell eher überschätzt. Langfristig werden die Möglichkeiten jedoch unseren Alltag immer deutlicher durchdringen.

More details

Zusammenwirken Politik und Gemeindewerk stärken

Lorenz Bösch und Patricia Fritschi haben eine politische Gemeinde bei der Erarbeitung der Eignerstrategie für die in eine selbständige öffentlich-rechtliche Anstalt ausgegliederten Gemeindewerke begleitet.

More details

Zukunft Gemeindelandschaft Kanton Bern

Frau Dr. Irene Bösch und Herr Dr. Jürg Kuster der Hanser Consulting AG durften im Auftrag der Regierung des Kantons Bern gemeinsam mit Ecoptima und Regiosupport Ansatzpunkte entwickeln, wie der Kanton Bern nach heutigen gesellschaftlichen, raumplanerischen und wirtschaftlichen Kriterien und Bedürfnissen mit weniger als 50 Gemeinden gegliedert werden könnte.

More details

Wie würde die Schweiz mit 10 Millionen Einwohnern aussehen?

Lorenz Bösch und Prof. Dr. Bernd Scholl diskutierten die Herausforderungen der zukünftigen Raumplanung gemeinsam mit den Besuchern des Focus Events der ETH Alumni Organisation vom 28. Juni 2016.

More details

Show all news

Always looking one step ahead.

Our Newsletter is not a regular publication but it does contain genuine news.

Hanser Consulting AG, the partner you can rely on when it comes to management, policy and tourism consultancy services.

 

contact

Hanser Consulting AG
Lagerstrasse 33
Postfach
CH-8021 Zürich
Phone +41 44 299 95 11
info@hanserconsulting.ch

strategy for management and public policy

2025 © Hanser Consulting AGImprint & Legal notice